Åsikt

När tekniken sviker får servicen inte göra det

Leyla Sarac

Leyla Sarac

Co-Founder

Linkedin logo
DigitalTolk

När tekniken sviker får servicen inte göra det

When

Where

Get free tickets
När tekniken sviker får servicen inte göra det
När tekniken sviker får servicen inte göra det

Lås upp webinar

Schedule

13:00

AI revolution is happening now

Arrow down icon

Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt. Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt. Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt

Talare:

William Kromberg

William Kromberg

CEO

Daniel Cruise

Daniel Cruise

Manager

14:10

React Native is back! 5 things you should learn

Arrow down icon

Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt. Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt. Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt

Talare:

Bogdan Laison

Bogdan Laison

Customer Lead

Daniel Cruise

Daniel Cruise

Manager

William Kromberg

William Kromberg

CEO

Talare

No items found.

När något som Cloudflare slutar fungera, som det gjorde häromdagen, blir vi beroende av det allra viktigaste: kundsupporten.

Sedan vi grundades har vi alltid haft fokus på kundservice, och även om tekniken gör det möjligt för oss att matcha en tolk med ett akut behov inom vård, domstol eller polis på bara några sekunder, är vi alltid fullt beredda att göra det som krävs för att möta kundernas behov.

Bra kundservice är faktiskt mer än bara något lite trevligt. Socialstyrelsen har slagit fast att regioner och vårdgivare måste säkerställa att patienter får rätt vård och behandling. Att kunna leverera det, även när tekniken fallerar, är avgörande. Det är en av anledningarna till att kvalitet är minst lika viktigt som innovation.

Under firandet av DigitalTolks tioårsjubileum bestämde jag mig för att ringa en av våra konkurrenter, mest av nyfikenhet, för att se hur lång tid det skulle ta att få tag i en kritisk tjänst. Akuta situationer tar sällan paus och det borde inte kritiska tjänster heller göra. Det tog tio minuter innan någon svarade. Sedan ringde jag vår egen kundservice. Där tog det mindre än en minut.

En policytext från 2025 från Liberalerna i Region Stockholm formulerar patienternas rättigheter rakt på sak: ”Kommunikation i vården är en patientsäkerhetsfråga.” Tillgång till tolkar handlar både om säkerhet och om värdighet. I en amerikansk intensivvårdsstudie hade svårt sjuka patienter vars modersmål inte var engelska en dödlighet på 11–15 procent, jämfört med 9 procent för engelsktalande patienter. Dessutom tillbringade de 17–35 minuter längre tid på akutmottagningen innan de nådde intensivvården. Att lägga på ytterligare tio minuter för att hitta en tolk kan i vissa situationer vara skillnaden mellan liv och död.

Jag är stolt över att vi svarar snabbt när all teknik fungerar, men extra stolt över vårt kundserviceteam den här veckan. Att vi fortfarande har samma vilja att hjälpa våra kunder som när vi började.

Är du intresserad av teknik, så kan jag tipsa om vårt webbinarium den 8 december kl 14-15.00. ”AI i vården - krav som IT måste säkra”.

Läs mer om vårt webbinarium.

Relaterat innehåll

No items found.

Håll dig uppdaterad

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.