lanseringar

DigitalTolk lanserar en helt ny hemsida

Alicia Söderholm

Alicia Söderholm

Linkedin logo
DigitalTolk

DigitalTolk lanserar en helt ny hemsida

When

Where

Get free tickets
DigitalTolk lanserar en helt ny hemsida

Lås upp webinar

Schedule

13:00

AI revolution is happening now

Arrow down icon

Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt. Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt. Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt

Talare:

William Kromberg

William Kromberg

CEO

Daniel Cruise

Daniel Cruise

Manager

14:10

React Native is back! 5 things you should learn

Arrow down icon

Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt. Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt. Voluptatem ut dicta libero est voluptas opt, voluptatem ut dicta libero est voluptas opt

Talare:

Bogdan Laison

Bogdan Laison

Customer Lead

Daniel Cruise

Daniel Cruise

Manager

William Kromberg

William Kromberg

CEO

Talare

No items found.

DigitalTolk, en av Sveriges främsta förmedlare av tolktjänster, är glada att meddela lanseringen av sin helt nya hemsida. Förändringen är ett första steg i företagets arbete med att uppdatera sin varumärkesidentitet, med ny logotyp, färgschema, typsnitt och bildval. Den moderna och djärva skandinaviska designen lyfter fram både tekniken och människorna och är resultatet av ett noggrant förarbete.

– Vi ville att vår tekniska kompetens skulle avspeglas samtidigt som vi betonar den mänskliga aspekten av vår verksamhet. Den nya designen kombinerar modernitet och djärvhet för att ännu bättre representera DigitalTolks profil, säger Radzion Charnou, Digital Creative Director på DigitalTolk.

Flera faktorer ligger till grund för företagets nya design. Ett stort fokus har varit att skapa en smidigare användarupplevelse för nya kunder. Därför har en tydligare avskiljning mellan utloggat och inloggat läge skapats, vilket även förenklar navigeringen på hemsidan. Tillgänglighetsaspekten har också varit ledande i arbetet, exempelvis med hänsyn till färgkontraster, för att säkerställa bästa möjliga användarupplevelse oavsett funktionsförmåga.

Genom att kombinera djupsvart med vitt skapas ett enkelt och luftigt skandinaviskt intryck. Den svarta färgen utstrålar elegans och professionalism, medan det vita ger en känsla av renhet och rymd. Som en kontrast till den minimalistiska estetiken har en accentfärg i rosa noggrant valts. Den rosa färgen sticker ut och fångar uppmärksamhet, vilket ger en livlig och energisk känsla till den annars enkla och stilrena designen.

En annan central del av hemsidans förändring var ett omfattande projekt med foto- och filmintervjuer med tolkar och kontorsmedarbetare. Detta bidrar till rikt och varierat innehåll som speglar företagets mångfald och vision – att förena människor.

– Tolkarna utgör själva kärnan i våra tjänster. Därför är det viktigt att vi ännu tydligare lyfter fram deras enorma betydelse och engagemang i vår externa kommunikation, inklusive på vår nya hemsida, förklarar Agnes Ljung Lindberg, Digital Marketing Lead på DigitalTolk.

Lanseringen av DigitalTolks nya hemsida är ett av flera steg i att ständigt förbättra användarupplevelsen för såväl nya som befintliga kunder. Med den nya designen vill DigitalTolk lyfta fram framgångsfaktorerna för företaget – människorna och tekniken.

Information – DigitalTolk:

DigitalTolk är en innovativ tolkförmedlare i Sverige som har omformat tolkbranschen sedan 2015. Genom sitt bokningssystem matchar DigitalTolk automatiskt kundernas unika behov med sitt omfattande nätverk av professionella tolkar och översättare, som talar över 210 olika språk och dialekter. Oavsett tidpunkt eller tillfälle, kan man alltid lita på DigitalTolk för rätt kompetens efter sina behov.

𝓐𝓵𝓲𝓬𝓲𝓪 𝓢ö𝓭𝓮𝓻𝓱𝓸𝓵𝓶

Håll dig uppdaterad

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.