Hur fungerar ett personligt konto: Det fungerar så att du har ett eget inlogg som är kopplat till det gemensamma kontot. Om du exempelvis hanterar många av dina tolkbokningar själv samt använder tolken. Då kan du enkelt ta fram så att du endast ser dina egna bokningar. För att få ett eget konto med egna inloggningsuppgifter behöver vi skapa det åt dig. Du kan mejla kundtjänst eller be att vi skapar ett eget konto om du ringer oss.
Hantera olika användare på samma konto: Det är enkelt att hantera flera användare som är knutna till ett och samma kundnummer. Både i Aktuella ellerTidigare boningar går det att filtrera på användare. Tryck på Visa filter och ställ dig med musen i rutan längst till höger. Där kan du filtrera på användare som har egna konton kopplat till det gemensamma.
Avboka en kollegas bokningar: Om en kollega är sjuk är det enkelt att söka upp bokningen och avboka. Har kollegan ett eget konto som är kopplat till det gemensamma väljer du bara att filtrera och ställer dig med musen längst tillhöger. Klickar på kollegans namn och får upp kollegans bokningar. Därefter kan du bara hovra med musen över Hantera-knappen och klicka på avboka.
Avbokningsregler: Region Halland har följande avbokningsregler:
- På-plats-tolkning: Beställaren har rätt att avboka tolk helt kostnadsfritt om avbokning sker senast 18 timmar före tolkningstillfället.
Förbokaddistanstolkning: Beställaren äger rätt att avboka distanstolkningsuppdrag helt kostnadsfritt omavbokning sker senast fyra (4) timmar före tolkningstillfället.